themistyroad.blogg.se

Sum 41 - pieces

Publicerad 2012-09-22 15:57:00 i Allmänt,

Denna låten har jag gillat sedan jag var typ 13/14, men nu känner jag att jag kan relatera till den.
Jag försökte ändra mig så att mitt ex skulle tycka att jag var perfekt, köpte kläder som han gillade, ändrade hårfärg, klippte mig, skaffade hårförlängning, ändrade mitt sätt att prata på(han är stockholmare och jag är från värmland), ändrade musiksmak, slutade att skämta så mycket(han störde sig bara på mig när jag försökte vara rolig), jag försökte med allt jag kunde. Men det verkade aldrig duga, jag har fått sammanlagt 3 komplimanger av han på 1 år. Under tiden jag bodde hos honom mådde jag verkligen jätte dåligt eftersom jag hela tiden var tvungen att försöka vara någon annan, så jag började skära mig väldigt ofta och jag var jätte känslig och blev ledsen för allt tillslut. 
Jag förstår inte varför han blev ihop med mig från början eftersom ingenting med mig dög åt honom. Men jag antar att han ville bara känna kärlek från någon. Jag tror att han har aspberger och att det var därför han hade svårt att visa mig att han älskade mig, och det är ju så att jag antagligen har borderline (folk med borderline är ganska känsliga och är rädda för att bli övergivna), så detta förhållande var dömt att misslyckas.
Även fast han kastade ut mig så är jag faktist inte arg på honom (jag brukar hata mina ex ett tag), jag tror han gjorde det för att han blev rädd, och jag förstår det, han fick konstant anstränga sig för att inte såra mig och när han råkade såra mig så fick han hitta mig blodig och monoton.
Jag hoppas att han hittar en självständig och psykist stark kvinna, för jag vet att han behöver mycket kärlek och han är en snäll kille, han menar inget ont.
Och jag hoppas att jag hittar en kille som vill ta hand om mig och ge mig mycket kärlek.
 
 
 
 
 
I tried to be perfect
But nothing was worth it
I don’t believe it makes me real
I thought it’d be easy
But no one believes me
I meant all the things I said

If you believe it’s in my soul
I’d say all the words that I know
Just to see if it would show
That I’m trying to let you know
That I’m better off on my own

This place is so empty
My thoughts are so tempting
I don’t know how it got so bad
Sometimes it’s so crazy
That nothing can save me
But it’s the only thing that I have

If you believe it’s in my soul
I’d say all the words that I know
Just to see if it would show
That I’m trying to let you know
That I’m better off on my own

On my own

I tried to be perfect
It just wasn’t worth it
Nothing could ever be so wrong
It’s hard to believe me
It never gets easy
I guess I knew that all along

If you believe it’s in my soul
I’d say all the words that I know
Just to see if it would show
That I’m trying to let you know
That I’m better off on my own

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela