themistyroad.blogg.se

hundvakt

Publicerad 2012-10-09 14:45:39 i

Mamma sa åt mig att vara hundvakt idag.
Så jag är där nu, mår skit. jag blir stressad av hundar.
Det blir synd om mammas hund, jag mår dåligt av honom och han mår då dåligt av mig. Han blir nervös för att han känner att jag är instabil.
Han håller på och slafsar med munnen och slickar nervöst, jag vet att det är ett tecken på att han mår dåligt, men jag får panikångest när han gör så.
... fick det precis nu, låste in mig på mitt gamla rum. jag försöker nu lugna ner andningen och låta tårarna rinna.
Detta är inge bra, jag är ju här för att mamma vill att hunden ska ha sällskap (han har seperationsångest från mamma).

Jag känner mig fortfarande darrig från promenaden hit.
Även fast mamma bor jätte nära mig så var det jätte jobbigt att gå hit. Det är en skola mellan oss(klass 0-6). Barnen slutar kl 14.00, precis då jag började gå.
Det var väldigt längesen jag gick själv, så det gjorde saken värre.
Jag mötte några barn, en av dem skulle åt samma håll som mig. Så han gick bredvid mig och sen framför mig. Detta gjorde mig fruktansvärt nervös, jag visste inte vart jag skulle titta och hur jag skulle andas, jag visste inte ens hur jag skulle gå. Sen gick jag om pojken och var nästan framme. Men det kändes som en evighet innan jag kom fram, det stack i hela kroppen och jag började svettas som fan.
Så jag var helt slut (psykiskt) när jag kom hit.

ne nu måste jag försöka gå till hunden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela