themistyroad.blogg.se

blubb blubb

Publicerad 2012-11-15 18:20:28 i Allmänt,

Idag har jag mått illa för att jag har känt mig tvungen att träffa "kotte" idag. Men jag har lyckats förberett mig ändå, och städat hela lägenheten(det behövdes). 
Jag frågade honom nyss när han tänkte komma idag och fick som svar att han är sliten så han kommer inte.
Så nu mår jag skit. Jag ansträngt mig hela dagen för att hålla mig fokuserad på att han ska komma.
Jag planerar ju så mycket i mitt huvud varje dag, hela tiden. När det inte blir som jag har planerat och förberett mig för så mår jag riktigt dåligt.
 
Så nu är jag i det där tillståndet jag kan hamna i ibland. När jag är i detta tillstånd får jag en väldig lust att skära mig.
Jag försöker komma ur det. Jag vet ju att jag inte är ledsen, jag känner såhär bara för att min planering blev förstörd.
Jag läste nyss på shedo.org, men inget i deras "färdighetslista" funkar för mig.
Jag vet en del saker jag skulle kunna sysselsätta mig med, men jag orkar inte. Så nu får jag ångest över att jag inte orkar något.
 
Jag känner en skam. Jag känner mig lat. Jag känner mig elak och irriterad.
 
Jag önskar att jag hade nån medecin eller nått som man kan ta när man känner såhär.
Voxra funkar ganska bra, men bara mot den där tunga känslan som man har helatiden.
 
Usch jag får så ont i mitt huvud när jag inte får göra ett utlopp för mina känslor. Det som funkar bäst för detta är att skära mig, då kan jag slappna av, då släpper jag ut alla starka känslor.
Men jag vill inte skära mig, för då kommer jag börja med det igen. Typ som när man är beroende av cigg, man får ett nikotin-sug och då måste man bara röka, men om man röker så blir man ännu mer beroende.
 
Jag skulle behöva gråta, men jag är rädd för att jag blir ännu mer ledsen då.
 
 

Kommentarer

Postat av: stjärnfödd

Publicerad 2012-11-15 19:41:04

jag tror tyvärr inte att du är kär i honom för då brukar man inte känna sådär.. även fast man mår dåligt psykiskt.. :/

är ledsen över att du mår så dåligt.. hoppas verkligen att du får bra hjälp snart <3 kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela