themistyroad.blogg.se

Aspie

Publicerad 2012-11-19 22:06:24 i Allmänt,

En gammal barndomskompis till mig har asperger, och nyss läste jag hennes blogg och insåg att vi är ganska lika ändå.
Så jag försökte hitta nått vettigt apergers-test på nätet. 
Jag hittade ett som verkade vettigt med massa frågor.
 
Detta blev resultatet
 
Jag börjar inse att det inte är helt omöjligt att jag har asperger.
Jag har varit så emot det pga att jag har en specifik bild av hur nån med aspeger är, men som min samtalskontakt sa till mig, "alla med aspergers är inte stöpta ur en form".
 
Jag har alltid sagt att jag vet hur man ska uppföra sig ordentligt. Jag inser nu att jag måste anstränga mig och tänka riktigt mycket för att kunna uppföra mig "som man ska", medans för andra är det helt naturligt, dom bara är och gör, utan att tänka.
 
Jag har även tänkt på att jag "tänker som en aspie", men jag håller det för mig själv såklart xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela