themistyroad.blogg.se

Skiter i det nu.

Publicerad 2012-12-28 00:40:37 i

Har en väldig lust att skära mig nu, men kan inte. Det som hindrar mig nu är nyår, jag vill ha klänning på mig utan att man ser en massa sår.
Jag känner mig smutsig också, men kan inte duscha. Duschar jag så blir mitt hår blött, jag kan inte sova med blött hår.

Det har varit en dålig dag idag, och så råkade jag höra på en låt som gjorde mig ledsen.

här är texten.

Allting kommer bli bra till slut,
du ska se att allting ordnar sig.
Allting kommer bli bra till slut,
om du bara låter allting va'.

Det var just här jag stod för några år sen
trevades vid kanten, slogs jag av tanken
Att för dig berätta allt,
för att se vad jag ser och jag orkar inte ljuga mer

Tömmer mig på tankar
det är över för gott
men att inget är för evigt är väl underförstått
Och jag gråter inga floder
källan är tömd och
glädjen som fanns är sen länge sedan glömd

Jag stannar kvar och väntar
jag tror du kommer snart
Jag ligger kvar här, så blir nog allting bra
Jag stannar upp och flämtar
nu har jag inget kvar
Jag slutar upp att kämpa
nu vill jag lägga av.

Allting kommer bli bra till slut,
du ska se att allting ordnar sig.
Allting kommer bli bra till slut,
om du bara låter allting va'.
x2

Jag ljög och låtsades som ingenting
visst skiter jag i dig men inte i mig.
Nu tvättar jag mitt lik för att slippa åka dit
denna dan' har redan varit dag
Jag gjorde det jag gjorde
men berätta bara det jag borde gjort och
gjorde ogjort i min egen värld.
Nu tror jag inte längre på mig själv
och jag har ingen annan än mig själv att skylla

Jag stannar kvar och väntar,
jag tror du kommer snart
Jag ligger kvar här,
så blir nog allting bra.
Jag stannar upp och flämtar
nu har jag inget kvar
Jag slutar upp att kämpa
nu vill jag lägga av.

Allting kommer bli bra till slut,
du ska se att allting ordnar sig.
Allting kommer bli bra till slut,
om du bara låter allting va'.
x3


Det passar in så bra. Men det som gör mig ledsen är det att jag tror inte på att "allting kommer bli bra tillslut". Jag har sagt det till mig själv så länge och det blir ju aldrig bra för mig.. Jag ger upp nu.
Jag orkar inte kämpa utan resultat. Det är så mycket motvind nu.
Soc/pengar, medicin, "kärlek", kropp, sinne, stackars mamma, umgänge, läkare osv.
Allt går så segt eller står still.
varför ska jag kämpa för att må bra när jag inte ens vill leva? varför ska jag hitta en anledning till att leva?

nej jag ger upp, jag tänker "leva" i min bubbla. Nån annan får kämpa för att få mig att må bra. Anledningen till att leva får komma till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela