themistyroad.blogg.se

inte än

Publicerad 2014-02-26 00:49:44 i Allmänt,

Har kommit på en plan b..
 
 
Så fruktansvärt orättvist och krångligt att man inte får ta sitt liv..
 
jag känner att jag har all rätt till att göra det, men personer som inte fattar ett skit vill ju gärna lägga sig i. det är mitt liv och jag bestämmer över det.
jag kmr inte begå självmord i all förhast.. Jag ska tänka länge, hitta ett bra sätt, göra det så milt som möjligt för de nära och kanske hinna med en "bucketlist"..
 
då är det orättvist att inte hitta nån sorts guide till bästa sättet att göra det på. Jag vill inte göra det på nått brutalt sätt i respekt för de som lämnas kvar. men alla foruminlägg med detta ämne tas bort eller fylls av folk som ska "hjälpa till".. ursäkta? yttrandefriheten?
man får göra vad man vill med sin kropp men inte döda den? joo man får röka? rökning dödar? men man får inte avsluta sitt liv fort?
 
har mycket att säga inom detta ämne men orkar inte.
hitta ett bra sätt att avsluta sitt liv får man inte, man tvingas ta sitt liv på de sätten som är uppenbara.. antingen blir det blodigt, hjärnsörja överallt! eller att man riskerar att bli "räddad" innan man dör och kan leva resten av sitt liv som förståndshandikappad dåhjärnan ha fått för lite syre pga självmordsförsöket..
det är ju respektfullt och omtänksamt..?
 
jag har fördelen (med aspergern) att jag tänker och planerar mycket.. Jag brukar tänka ut i minsta detalj hur man ska göra om det kommer zombies nån dag :P
så att hitta en bra lösning på att ta mitt liv kommer jag nog göra själv, det kommer ta ett tag men jag har gott om tid!
 
kom på en plan B.. jag vet om en kille som har gjort mig mycket ont och är förmodligen psykopat. han kommer inte ha några skuldkänslor lr tvinga mig att leva, så han borde kunna hjälpa mig på något vis..
han har gjort mkt olagligt men klarat sig endå. om vi hjälp åt kan det nog gå.
 
tänkte skicka ett mail redan nu, men ångrade mig. han kanske blir för ivrig och jag vill inte dö än!
 
som sagt, saker behövs göras innan jag dör.
har inte gjort listan klar än, men packa mina grejjer är nått jag måste göra innan, så att de som lämnad kvar slipper gå igenom den biten.
 
att planera att ta mitt liv får mig att må bättre, jag får själv bestämma när det ska ta slut,
jag slipper tänka på att jag måste må bättre för att klara av framtiden,
jag slipper tänka på hur min framtid ska se ut,
det ger mig ett lugn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela