themistyroad.blogg.se

För er<3

Publicerad 2012-09-27 20:54:16 i Allmänt,

Vad glad jag blir! Jag ser att det är en del som har besökt min blogg och några fina personer har även kommenterat. Jag vill orka fortsätta att skriva regelbundet i denna blogg, jag känner mig så lättad efter jag har gjort ett inlägg, lite som terapi detta bloggandet. Jag har ju även märkt att det inte finns så många bloggar som min och jag har alltid velat hitta en sånhär blogg som man kan läsa och känna igen sig i, men har aldrig hittat någon. Jag antar att det finns folk som faktiskt vill läsa min blogg, så nu känner jag att jag vill skriva för eran skull också! Vi kanske kan hjälpa varandra i livet, ge varandra råd och erfarenheter, eller om ni kanske är som jag och inte vågar kommentera. Det gör inget ;)
 
Iaf, jag kom hit för att skriva lite om min dag. I "morse" (typ kl 13.30) så ringde min farmor och ville ha hjälp att handla spån eftersom att det är så tungt att bära. Sedan när vi var klara så insåg hon att hon behövde cigg och kattmat från Maxi, men hon hade ingen lust att gå in på Maxi så jag fick gå in och handla utan henne. Det var jag som erbjöd mig att göra det för jag kände att jag har en bra dag idag och jag behöver faktiskt öva på att gå runt själv i affärer. Jag gick självsäkert in i affären och insåg att kattmaten är ända längst in, så jag gick ganska fort, inte för att jag har så bråttom, men om jag går sakta så måste jag tänka på vart jag ska titta, hur jag ska ha armarna, hur jag går och rätta till kläderna. Så om jag går fort så tänker jag bara "gå, gå, gå, gå, sväng,gå, gå, kattmat, kattmat, kattmat" ah ni fattar. Sedan vid kassan så kände jag mig iaktagen, då var det en liten flicka som stod bredvid mig och stirrade, jag antog att hon tyckte att jag såg spännande ut (Lila hår och hatt), så jag blev inte rädd, jag bara tänkte på att hon måste tycka att mitt hår är jätte coolt. Jag t.o.m log mot henne, men då insåg hon att jag såg att visste att hon glodde, så hon blev rädd och gömde sig bakom sin mamma. Jag kände och känner mig stolt, att jag var såpass mogen och säker att jag log mot ett stirrande barn. När ett barn glor på mig så blir jag väldigt osäker och rädd, rädd för att de ska säga nått elakt. Vanligtvis när detta händer så brukar jag antingen titta ner i marken eller glo surt tillbaks, eller om jag är med någon så brukar jag säga till den personen "Jag hatar när äckliga barn ska glo", högt så att barnet hör och kanske fattar min pik.
När jag satt mig i farmors bil så kände jag mig svettig och utmattad i huvudet, tydligen hade det inte gått så bra som jag trodde, men bättre än vanligt iaf.
 
Jag mötte min kompis vid tre, vi delade på en pizza som vi kastade i oss på 10 min eftersom vi skulle pierca oss halv fyra. Jag piercade septum och det gjorde inte alls ont :S jag trodde det skulle svida till som fan. Som vanligt var jag inte alls nervös, men hade det varit hos doktorn så skulle jag inte kunnat äta pizzan för att jag skulle vara så orolig.
 
När jag kom hem så satt jag mig och målade klart en målning jag började på igår natt. Det ska föreställa en guide/skyddsängel, jag ska berätta mer om det någon annan gång.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-10-01 02:30:52

Jag blev nästan besviken när jag piercade septum, eftersom det inte kändes något :P Dock så gjorde min syster den, så gick inte till en riktig piercare. Hur många piercingar har du?

Svar: Jag blev faktiskt också besviken >.< men jag skulle nog aldrig låta min syrra göra den.Jag har bara två, en i läppen och septum. Den i läppen fick jag direkt när jag hade fyllt 15, typ 2 år senare så fick jag en till på andra sidan. men den krånglade och läppen var jätte svullen och det sved som fan så fick ta ur den. Men ska skaffa snakebites nån gång igen ^^
themistyroad.blogg.se

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-10-03 01:48:16

Majoriteten av mina piercingar är gjorda av mig själv eller min syster :) Vi är lite av hobbypiercare kan man säga :)

Svar: Vad spännande :P är ni duktiga då ? ;)
themistyroad.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela