themistyroad.blogg.se

åh nej!

Publicerad 2012-10-09 00:39:57 i

fan fan fan! Lampan på toan har gått!
nu mitt i natten! jag blir rädd och ångesten byggs på.
Jag vill alltid ha lampan tänd på toan, om man vaknar mitt i natten och är kissnödig så behöver man inte fumla med lampor(jag är väldigt mörkrädd).
Lampan från toan ger lite ljus till köket och vardagsrummet/sovrummet, perfekt nattlampa. När jag bodde hos mamma så var toan bredvid mitt rum, så då lös den alltid lagomt in till mitt rum. När jag hade ett rum hos pappa så hade jag lampan tänd på den toan också. Det är ett tvåfamiljs-hus och jag var ensam på hela övervåningen. Utanför mitt rum var ett vardagsrum sen bredvid det var toan. Toalampan fick lysa upp lite i vardagsrummet, så att det inte var mörkt när jag skulle gå igenom det.
Jag brukade även låta lampan vara tänd när jag bodde hos mitt ex.
Så toalampan ger mig en trygghet jag inte har tänkt på förens nu.

Så nu börjar jag tänka knäppa tankar.
Det är nått som vet att lampan får mig att känna trygghet, så det har tagit sönder lampan för att skrämma mig, eller att det kommer gömma sig i mörkret och attackera mig i rätt tillfälle.
Sen är det nått som låter i köket ibland, det smäller till som fan. så jag inbillar mig att detta är nått som vill skrämma mig.

Jag vet att detta är bara fjant och att jag inte har nått att vara rädd för, men jag är rädd iaf. Det är så frustrerande!

Hur ska jag göra för att lugna ner mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela