themistyroad.blogg.se

igel

Publicerad 2012-11-02 19:23:24 i Allmänt,

Känner mig rätt nere nu. Jag har en väldig lust att skära mig, men det känns så dumt nu när jag inte har skärt mig på typ 2 månader.
Jag försökte "träna" nu istället, men funkar inge bra. Har inga bra övningar som funkar, men gjorde lite situps osv på en madrass på golvet. Jag vill jätte gärna ut och gå med musik i öronen... Men jag är ju så jävla rädd för att gå ute själv + att det är mörkt ute.
 
Jag känner mig så ensam, alla mina vänner försvinner för mig, de är upptagna, de vill inte använda sin dyrbara tid på mig. Och när jag väl börjar få bra kontakt med nån så vill jag vara med den hela tiden och känner mig as ensam utan den... Sen blir det som vanligt att den inte har tid med mig och tillslut glömmer bort mig...
 
Jag förstår inte vad jag gör fel! Jag är väldigt noga med att inte va för på, just för att jag innombords är värsta igeln/plåstret.
 
Varför glömmer de bort mig? eller vill de helt enkelt inte vara med mig?
 
Jag orkar inte vara ensam nått mer, jag har redan varit as ensam i stockholm, med en jävla idiot kille som bara brydde sig om sig själv.
 
Snart kommer jag få nått utbrott som jag kommer ångra. Jag är rädd för att jag nån dag kommer ta mitt liv.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-02 19:54:38

Nejmengud!!!! Tycker såå synd om dig! Du får bara helt enkelt inte skära dig, ta ditt liv och allt dedär! Jag lovar det finns nån eller några som älskar dig för den du är! <3

Svar: Vad söt du är :) men det synd om mig. Jag har det bra, men det är bara min hjärna som bråkar med mig. Det är ju så, en del föds med funktionshinder, en del är blinda, en del är döva, en del har konstiga tankar osv.Jag vill inte ta mitt liv, men ibland så hamnar jag i ett tillstånd då jag får självmordstankar. Ganska ofta får jag en väldig ångest och då känns det som att det ända som hjälper är att skära mig, få bryta ut alla mina känslor och koncentrera mig på något annat.

Tack för din kommentar <3
themistyroad.blogg.se

Postat av: linnea

Publicerad 2012-11-02 19:56:25

Hej du!
Jag ville bara kommentera och säga att du aldrig är ensam. Jag klickade mig in på din blogg genom Kissies och du, ge inte upp! Kämpa vidare för det finns alltid ett ljus i tunnelns slut. Massa styrkekramar! <3

Svar: Hej :) Vad härligt att du ville kommentera en sådan uppiggande kommentar <3 Massa kramar tillbaks! :D
themistyroad.blogg.se

Postat av: Anna

Publicerad 2012-11-02 21:14:57

Hej!

Snubblade in på din blogg via Kissies-banner. Jag är väldigt glad att jag klickade på just din länk. För jag känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Det känns lite som att jag skulle kunna ha skrivit det själv, om du förstår :). Jag vet hur det är att må dåligt, känna sig ensam och vara på botten. Det jag vill att du ska veta, det är att det ALLTID finns hopp och att det kommer bli bättre. Men när man känner sig på botten så kan det vara svårt att se att man en dag kommer må bra och se på den här tiden med andra ögon. Om du känner för att prata, så har du min mailadress. Ingen ska behöva må så som du gör. Jag är 24 år och har gått igenom en hel del jobbigt. Jag är bra på att lyssna :) Hör av dig!

Massa lyckosparkar och kramar

// Anna

Svar: Först och främst; Vad jag blev glad av din kommentar :) Och vad skönt det är att det är nån som läser och känner igen sig, det är ju den största anledningen till att jag skapade denna blogg; att vi ska "förenas" och kämpa tillsammans, att man inte är ensam med sina konstiga svårigheter.

Vad roligt att Kissies banner grej funkade nu, innan fick jag bara 6 läsare av den :P
Men antalet läsare är inte så viktigt, det känns skönt att det finns några där ute som besöker min blogg och finner den intressant.

Jag tycker du är stark som har klarat av det jobbiga som du har gått igenom, en del verkar tro att det räcker med att le så blir allting bra. Jag är tacksam för att jag får skriva till dig :D Lyckosparkar och kramar till dig också! :)
themistyroad.blogg.se

Postat av: Natalie

Publicerad 2012-11-02 21:21:19

tanken med att ta sitt liv är helt odnödigt ! jag tycker att du skall göra en stor förändring och att leva på nytt tänk på allt som är posetift . Jag tycker att du skall flytta ändra din stil alltså bli en posetiv människa !! bara gör en stor förändring i ditt liv och kanske utseende du kommer att må mycket bättre inombords!
ba lixom flytta iväg o släpp allting .ta och flytta till nån ny spänande stad och utforska livet .du har mycket kvar att hitta kanske hittar du tillomed din dröm kille och vänner för evigt. köp nått som du är tryg med kanske en stor hund som kan skydda dig din hund kommer altid att finnas där för dig ! det är en bra börja att må mycket bättre .Nu tycker jag att du skall testa mitt förslag att flytta! kanske så kan du flytta till malmö eller skåne eller vart som hällst ! komihåg att du har inget att förlora ! GO GIRL! lägg ner denna tragiska blogg och börja med en blogg som har ett smalie i sig LYCKA TILL NU MED DITT LIV!! du lever bara en gång och det livet är inte till för att skära sig o må dåligt .. ;) kramar från mig!

Svar: Jag har redan provat att flytta och det blev bara värre. Jag måste ha min familj och folk som älskar mig i närheten :) Det känns som att du behöver läsa lite av mina gamla inlägg :D så får du svar på det mesta som du har skrivit ;)
themistyroad.blogg.se

Postat av: Anna

Publicerad 2012-11-05 23:47:23

Nu vet jag inte riktigt hur man svarar på en kommentar men, får skriva en ny hehe. Det är jättebra att du har den här bloggen, dels så att du kan skriva av dina känslor här och dels för att hitta likasinnade som du kan prata med. Jag tror också att det kan vara till en stor tröst för andra som mår dåligt att veta att man inte är själv. Ja precis, det är inte alltid att bara gå vidare och le. För vissa funkar det, för andra inte. Det "onda" kommer ofta ifatt en senare i tiden, och då är det lika bra att ta tag i det här och nu. Livet är för kort för att gå runt och må piss. Det är otroligt starkt att du ändå tar tag i det. Men går du och pratar med en psykolog nu? Jag äter också antideppressiva (Sertralin) och de hjälper till viss del. De gör så att jag inte får så mycket ångest. När jag var 14 försökte jag ta livet av mig, så jag vet verkligen hur du känner. Men jag vill att du ska veta, att det är INGEN utväg. Inget blir bättre för att du inte finns till. Tänk på din familj som älskar dig. Läste att du hade en stor tröst och ett stöd hos din familj, det är jättebra. Men som sagt, om du behöver en person som lyssnar och inte dömmer, så vet du att jag finns! :)

Massa kramar

Svar: Precis, jag vill nå ut till likasinnade!Jag har en samtalskontakt som jag pratar med, vi har bara träffats några gånger men jag känner mig redan på bättre humör :)
Så sertralin hjälper till viss del, men vad har du för andra "hjälpmedel" för att må bättre?
Kram<3
themistyroad.blogg.se

Postat av: Anna

Publicerad 2012-11-10 01:15:37

Hallå igen! Förutom sertralin har jag en samtalskontakt, alltså en psykolog som jag går till varannan vecka ungefär. Det hjälper! :) sen försöker jag gå ut och gå varje dag, det är skönt att komma ut och få varva ned tankarna lite. Annars så är jag noga med att ta det lugnt, det får ta den tid det tar. Vad brukar du göra? :) hoppas du får en underbar helg!! :D kram

Svar: Okej :)Jag går till min samtalskontakt 1 gång i veckan, dock tycker jag att tiden går för fort hos henne :P
Jag har hört att motion är väldigt bra när man mår dåligt. Jag tycker om att gå på promenad, men jag är så rädd av mig, så det blir väldigt jobbigt för mig, jag kan liksom inte gå så mycket som jag vill. Nu kommer mörkare tider också, så det blir nog inte så mycket motion ute eftersom jag är mörkrädd :/
Men jag ska få ett "gåband" som jag kan gå på här hemma :)
Jag brukar försöka slappna av för att må bättre, ligga på spikmatta och helst meditera. Meditation funkar jätte bra för mig men jag orkar inte ta mig tid till det, så jag måste skärpa mig!... Sen bloggar jag ju också ;)
Jag hoppas att du får en super helg ^^
kram
themistyroad.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela